Electronic dramaturgy and computer-aided composition in Re Orso

Marco Stroppa 1 Jean Bresson 2
2 Repmus - Représentations musicales
STMS - Sciences et Technologies de la Musique et du Son
Abstract : Re Orso is an opera merging acoustic instruments and electronics. Voice and electronics are essential elements of the dramaturgy and of the composition in this piece. Both have been written and organised with computer-aided compositional tools. This text explores some of the representative OpenMusic patches developed for this project.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag. The OM Composer's Book 3, Editions Delatour France / IRCAM-Centre Pompidou, 2016, 9782752102836. 〈http://www.editions-delatour.com/fr/sciences-de-la-musique/3298-the-om-composer-s-book-3-9782752102836.html〉
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [11 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01353799
Contributeur : Jean Bresson <>
Soumis le : jeudi 27 juillet 2017 - 17:53:38
Dernière modification le : mercredi 21 mars 2018 - 18:58:16

Fichier

stroppa_bresson_ombook3.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01353799, version 1

Collections

Citation

Marco Stroppa, Jean Bresson. Electronic dramaturgy and computer-aided composition in Re Orso. Jean Bresson, Carlos Agon, Gérard Assayag. The OM Composer's Book 3, Editions Delatour France / IRCAM-Centre Pompidou, 2016, 9782752102836. 〈http://www.editions-delatour.com/fr/sciences-de-la-musique/3298-the-om-composer-s-book-3-9782752102836.html〉. 〈hal-01353799〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

250

Téléchargements de fichiers

50