Feed me, Proceedings of the 27th international conference on Human factors in computing systems, CHI 09, pp.945-954, 2009. ,
DOI : 10.1145/1518701.1518847
The use of social networking sites for foreign language learning: An autoethnographic study of Livemocha » Actes de ascilite En ligne : http://ascilite.org.au/conferences/sydney10/procs/Cclark-full, Ingénierie des traces numériques d'interaction comme inscriptions de connaissances », actes des 19èmes Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances Thorne, S. L. « Sociocultural Theory and Second Language Learning Theories in Second Language Acquisition, pp.164-173, 2007. ,
« Communautés web 2.0 d'apprenants de langue : types, démarches et rapports au contenu ». Communication à FLiT, OLLIVIER 12] Ollivier, C. « Approche interactionnelle et didactique invisible ? Deux concepts pour la conception et la mise en oeuvre de tâches sur le web social ». Alsic, 2010. ,
0? Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software En ligne : http://oreilly.com/web2/archive/what-is-web-20.html [POTOLIA et al. 11] Potolia Quelle(s) pédagogie(s) voi(en)t le jour dans les (grandes) communautés Web 2.0 d'apprenants de langue ? En ligne : http://tr.im/zzpl [SNOW 95] Snow, C.E. « Issues in the study of input: finetuning, universality, individual and developmental differences and necessary causes, The handbook of child language: Blackwell), pp.180-193, 2005. ,
, The output hypothesis and beyond: Mediating acquisition through collaborative dialogue, Sociocultural Theory and Second Language Learning, pp.97-115, 2000.
Bridging Design and Language Interaction and Reuse in Livemocha???s Culture Section, Social Networking for Language Education ,
DOI : 10.1057/9781137023384_5