Compression de maillages 3D

Résumé : 3D graphics data are more and more complex due to an increasing precision in their acquisition and/or creation, and thus need to be efficiently compressed. The main objectives of compression is to reduce the size of the data, and to produce different levels of details in order to adapt the complexity of the data to heterogeneous devices and networks. This chapter presents existing algorithms for 3D and 3D+t meshes and details the metrics that are essential to drive the rate-distortion tradeoff.
Type de document :
Chapitre d'ouvrage
Hermès. Vidéo 3D : Capture, traitement et diffusion, Hermès - Lavoisier, pp.217-232, 2013
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Contributeur : Équipe Gestionnaire Des Publications Si Liris <>
Soumis le : mercredi 29 juin 2016 - 15:48:50
Dernière modification le : jeudi 30 juin 2016 - 01:04:40

Identifiants

  • HAL Id : hal-01339206, version 1

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Citation

Florent Dupont, Guillaume Lavoué, Marc Antonini. Compression de maillages 3D. Hermès. Vidéo 3D : Capture, traitement et diffusion, Hermès - Lavoisier, pp.217-232, 2013. <hal-01339206>

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