R. Chorlay, (forthcoming) Questions of Generality as Probes into 19 th Century Analysis, Handbook on Generality in Mathematics and the Sciences

R. Chorlay and C. De-hosson, (forthcoming) History of Science, Epistemology and Mathematics Education Research

&. A. Lagrange, Kuzniak Titre à préciser

T. Lecorre, Définir : une nécessité à construire. Le cas de la définition de la limite d'une fonction, Repères IREM, vol.100, pp.51-80, 2014.

C. Ouvrier-buffet, Exploring Mathematical Definition Construction Processes, Educational Studies in Mathematics, vol.36, issue.(4), pp.259-282, 2006.
DOI : 10.1007/s10649-005-9011-3

C. Ouvrier-buffet, A mathematical experience involving defining processes: in-action definitions and zero-definitions, Educational Studies in Mathematics, vol.50, issue.3, pp.165-182, 2011.
DOI : 10.1007/s10649-010-9272-3

C. Ouvrier-buffet, Modélisation de l'activité de définition en mathématiques et de sa dialectique avec la preuve ? Étude épistémologique et enjeux didactiques, 2013.