An introduction to Serious game Definitions and concepts. Serious Games & Simulation for Risks Management, p.11, 2011. ,
The Script Concordance Test: A Tool to Assess the Reflective Clinician, Teaching and Learning in Medicine, vol.19, issue.4, pp.189-195, 2000. ,
DOI : 10.1016/0002-9343(86)90016-1
Serious Game Design: considérations théoriques et techniques sur la création de jeux vidéo à vocation utilitaire. Doctoral dissertation, 2011. ,
Casing case methods, Academy of Management Review, pp.277-289, 1977. ,
Learning and videogames: an unexploited Synergy, AECT National Convention, 2000. ,
LES ECSPER : retour d'expérience d'une étude de cas de type serious game en gestion de projet, 2015. ,
D??marche centr??e utilisateur pour une ing??nierie des langages de mod??lisation de qualit??, Ing??nierie des syst??mes d'information, vol.18, issue.3, 2013. ,
DOI : 10.3166/isi.18.3.65-93
Méthodologie, modèles et outils pour la conception de Learning Games. Doctoral dissertation, 2013. ,
Building on the Case Teaching Method to Generate Learning Games Relevant to Numerous Educational Fields, 2013 IEEE 13th International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.156-160, 2013. ,
DOI : 10.1109/ICALT.2013.49
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00845532
Modèles pour la conception de Learning Role-Playing Games en formation professionnelle. Doctoral dissertation, 2012. ,
Learning Role-Playing Games": méthodologie et formalisme de description pour l'assistance à la conception-Premiers résultats d'expérimentation, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Conférence EIAH'2011. Editions de l'UMONS, pp.95-107, 2011. ,
Modèles et outils pour la conception de jeux sérieux: une approche meta-design. Doctoral dissertation, 2014. ,
The Six Facets of Serious Game Design: A Methodology Enhanced by Our Design Pattern Library, 21st Century Learning for 21st Century Skills, pp.208-221, 2012. ,
DOI : 10.1007/978-3-642-33263-0_17
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00739124
Model and authoring tool to help teachers adapt serious games to their educational contexts, International Journal of Learning Technology, vol.9, issue.2, pp.161-180, 2014. ,
DOI : 10.1504/IJLT.2014.064491
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01087301
Serious Games: Games that educate, train and inform, Course Technology, 2005. ,
MISA, A knowledge-based method for the engineering of learning systems, Journal of Courseware Engineering, vol.2, pp.63-78, 1999. ,
De l'industrialisation à l'innovation pédagogique avec une chaîne éditoriale, 2010. ,
Jeux s??rieux et p??dagogie universitaire??: de la conception ?? l?????valuation des apprentissages, Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire (RITPU)/International Journal of Technologies in Higher Education (IJTHE), 2011. ,
DOI : 10.7202/1005783ar
Design-based research and technology-enhanced learning environments, Educational Technology Research and Development, vol.January???Februar, issue.1, pp.5-23, 2005. ,
DOI : 10.1007/BF02504682
A Conceptual Framework for Serious Games and its Validation, 2010. ,