J. Alvarez and D. Djaouti, An introduction to Serious game Definitions and concepts. Serious Games & Simulation for Risks Management, p.11, 2011.

B. Charlin, L. Roy, C. Brailovsky, F. Goulet, and C. Van-der-vleuten, The Script Concordance Test: A Tool to Assess the Reflective Clinician, Teaching and Learning in Medicine, vol.19, issue.4, pp.189-195, 2000.
DOI : 10.1016/0002-9343(86)90016-1

D. Djaouti, Serious Game Design: considérations théoriques et techniques sur la création de jeux vidéo à vocation utilitaire. Doctoral dissertation, 2011.

A. R. Dooley and W. Skinner, Casing case methods, Academy of Management Review, pp.277-289, 1977.

C. Fabricatore, Learning and videogames: an unexploited Synergy, AECT National Convention, 2000.

K. Fronton, M. Vermeulen, and K. Quelennec, LES ECSPER : retour d'expérience d'une étude de cas de type serious game en gestion de projet, 2015.

N. Mandran, S. Dupuy-chessa, A. Front, and R. D. , D??marche centr??e utilisateur pour une ing??nierie des langages de mod??lisation de qualit??, Ing??nierie des syst??mes d'information, vol.18, issue.3, 2013.
DOI : 10.3166/isi.18.3.65-93

I. Marfisi-schottman, Méthodologie, modèles et outils pour la conception de Learning Games. Doctoral dissertation, 2013.

I. Marfisi-schottman, J. M. Labat, and T. Carron, Building on the Case Teaching Method to Generate Learning Games Relevant to Numerous Educational Fields, 2013 IEEE 13th International Conference on Advanced Learning Technologies, pp.156-160, 2013.
DOI : 10.1109/ICALT.2013.49

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00845532

C. Mariais, Modèles pour la conception de Learning Role-Playing Games en formation professionnelle. Doctoral dissertation, 2012.

C. Mariais, F. Michau, J. P. Pernin, and N. Mandran, Learning Role-Playing Games": méthodologie et formalisme de description pour l'assistance à la conception-Premiers résultats d'expérimentation, Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Conférence EIAH'2011. Editions de l'UMONS, pp.95-107, 2011.

B. Marne, Modèles et outils pour la conception de jeux sérieux: une approche meta-design. Doctoral dissertation, 2014.

B. Marne, J. Wisdom, B. Huynh-kim-bang, and J. M. Labat, The Six Facets of Serious Game Design: A Methodology Enhanced by Our Design Pattern Library, 21st Century Learning for 21st Century Skills, pp.208-221, 2012.
DOI : 10.1007/978-3-642-33263-0_17

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00739124

B. Marne and J. M. Labat, Model and authoring tool to help teachers adapt serious games to their educational contexts, International Journal of Learning Technology, vol.9, issue.2, pp.161-180, 2014.
DOI : 10.1504/IJLT.2014.064491

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01087301

D. Michael, C. , and S. , Serious Games: Games that educate, train and inform, Course Technology, 2005.

G. Paquette, C. Aubin, and F. Crevier, MISA, A knowledge-based method for the engineering of learning systems, Journal of Courseware Engineering, vol.2, pp.63-78, 1999.

K. Quelennec, M. Vermeulen, C. Narce, and F. Baillon, De l'industrialisation à l'innovation pédagogique avec une chaîne éditoriale, 2010.

E. Sanchez, M. Ney, and L. J. , Jeux s??rieux et p??dagogie universitaire??: de la conception ?? l?????valuation des apprentissages, Revue Internationale des Technologies en Pédagogie Universitaire (RITPU)/International Journal of Technologies in Higher Education (IJTHE), 2011.
DOI : 10.7202/1005783ar

F. Wang and M. J. Hannafin, Design-based research and technology-enhanced learning environments, Educational Technology Research and Development, vol.January???Februar, issue.1, pp.5-23, 2005.
DOI : 10.1007/BF02504682

A. Yusoff, A Conceptual Framework for Serious Games and its Validation, 2010.