Objects, Time and Constraints, 1998. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01106256
Approches pratiques de la préservation/virtualisation des oeuvres interactives mixtes : En Echo de Manoury », Actes des Journées d'informatique musicale, 2011. ,
« Analyser l'orchestre numérique interactif dans les oeuvres de Manoury, Actes du Colloque Analyser la musique mixte, 2012. ,
Music Representation Issues, Techniques, and Systems, Computer Music Journal, vol.17, issue.3, pp.20-30, 1993. ,
DOI : 10.2307/3680940
An object-oriented real-time simulation of music performance using interactive control, 1991. ,
Dynamic, instance-based, object-oriented programming in Max/MSP using open sound control message delegation, Proceedings of the ICMC, 2011. ,
Representing temporal musical objects and reasoning in the MusES system, Journal of New Music Research, vol.2, issue.3, pp.252-275, 1996. ,
DOI : 10.2307/842885
Introduction to MODE: The Musical Object Development Environment. The Well- Tempered Object: Musical Applications of Object- Oriented Software Technology, pp.83-106, 1991. ,
Composition and Scheduling of Processes « Vers une théorie de la composition musicale numérique fondée sur des réseaux d'objets musicales numériques : temporalités, objets, contextes The SuperCollider Book, Manières de faire des sons, L'Harmattan, pp.32-50, 1984. ,