Analyse de séquences pédagogiques élaborées par des M2 candidats aux concours de recrutement des professeurs des écoles. : Penser l’appropriation des TIC par les élèves, à l’école primaire

Abstract : The article presents the results of research on the uses of ICT in primary school, reported by students at master 2, candidate to the recruitment for school teachers. The analysis aims to identify the diversity of contexts of implementation sessions using IT as a teaching that material point of view. We will question the place of development of an increase in the appropriation of ICT by students thinking or not during his internship.
Document type :
Preprints, Working Papers, ...
Complete list of metadatas

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01309788
Contributor : Emmanuelle Voulgre <>
Submitted on : Saturday, May 14, 2016 - 8:55:01 AM
Last modification on : Tuesday, September 17, 2019 - 10:38:00 AM

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-01309788, version 1

Collections

Citation

Emmanuelle Voulgre, Georges-Louis Baron. Analyse de séquences pédagogiques élaborées par des M2 candidats aux concours de recrutement des professeurs des écoles. : Penser l’appropriation des TIC par les élèves, à l’école primaire. 2013. ⟨hal-01309788⟩

Share

Metrics

Record views

219

Files downloads

54