Adding epiphytic assistance systems in learning applications using the SEPIA system

Blandine Ginon 1 Le Vinh Thai 1 Stéphanie Jean-Daubias 1 Marie Lefevre 1 Pierre-Antoine Champin 1
1 SILEX - Supporting Interaction and Learning by Experience
LIRIS - Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information
Abstract : In this paper, we present how the SEPIA system can be used to plug pedagogical and technical assistance systems in applications used by learners in an educational context. The SEPIA system consists in two main tools: an assistance editor that enables assistance designers to specify the assistance they wish for existing applications, and a generic assistance engine that executes the specified assistance in order to provide the application end-users with personalized assistance. We also detail an experimentation that we performed in the context of a bachelor degree.
Type de document :
Communication dans un congrès
Christoph Rensing, Sara de Freitas, Tobias Ley, Pedro J. Muñoz-Merino. EC-TEL, Sep 2014, Graz, Austria. EC-TEL, pp.138-151, 2014
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [16 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01301072
Contributeur : Équipe Gestionnaire Des Publications Si Liris <>
Soumis le : jeudi 2 juin 2016 - 13:14:55
Dernière modification le : jeudi 1 novembre 2018 - 01:18:53
Document(s) archivé(s) le : samedi 3 septembre 2016 - 10:53:36

Fichier

Liris-6782.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01301072, version 1

Collections

Citation

Blandine Ginon, Le Vinh Thai, Stéphanie Jean-Daubias, Marie Lefevre, Pierre-Antoine Champin. Adding epiphytic assistance systems in learning applications using the SEPIA system. Christoph Rensing, Sara de Freitas, Tobias Ley, Pedro J. Muñoz-Merino. EC-TEL, Sep 2014, Graz, Austria. EC-TEL, pp.138-151, 2014. 〈hal-01301072〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

143

Téléchargements de fichiers

78