L'enseignement des sondages au plus grand nombre : quelques réflexions tirées de l'expérience.

Abstract : Most French people misunderstand sampling. Mathematical formula cannot help them, but daily events can do: they can help in defining truly units, understanding sampling precision, accessing an empirical notion of quota sampling and sample correction.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

Cited literature [4 references]  Display  Hide  Download

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01272360
Contributor : Isabelle Blöss-Widmer <>
Submitted on : Wednesday, February 10, 2016 - 7:20:24 PM
Last modification on : Thursday, July 18, 2019 - 1:49:27 AM
Long-term archiving on : Saturday, November 12, 2016 - 4:53:02 PM

File

5-18-3-PB.pdf
Publisher files allowed on an open archive

Identifiers

  • HAL Id : hal-01272360, version 1

Citation

Benoît Riandey, Blöss-Widmer Isabelle. L'enseignement des sondages au plus grand nombre : quelques réflexions tirées de l'expérience.. Statistique et Enseignement, Société Française de Statistique, 2010, 1 (1), pp. 47-63. ⟨hal-01272360⟩

Share

Metrics

Record views

124

Files downloads

749