Systems and Teaching in Stoic and Confucian Philosophies - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Chapitre D'ouvrage Année : 2010

Systems and Teaching in Stoic and Confucian Philosophies

Baptiste Mélès

Résumé

A difference emerges between two educational strategies. The Stoics choose systems in order to promote an idea of excellence, which implies an excellence of knowledge. Confucius, who avoids systems, reveals and shapes the understanding abilities of his disciples.

Domaines

Philosophie
Fichier principal
Vignette du fichier
B.Meles-Systems_teaching.pdf (339.6 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-01224117 , version 1 (04-11-2015)

Licence

Copyright (Tous droits réservés)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01224117 , version 1

Citer

Baptiste Mélès. Systems and Teaching in Stoic and Confucian Philosophies. Developing International Communications Skills in Japanese Cultural Studies, Ochanomizu University, pp.54-56, 2010. ⟨hal-01224117⟩
105 Consultations
60 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More