How Do American, Chinese and French Students Characterize their Teachers’ Communication ? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Journal of Intercultural Communication Année : 2015

How Do American, Chinese and French Students Characterize their Teachers’ Communication ?

Résumé

This investigation, which uses a sample of 53 students from China, the United States and France, aims to determine what types of communication styles students of different cultural backgrounds expect from their teachers. Previous studies have already produced some results on this issue, but little attention has been paid to exploratory research that allows students to provide their own definition of their teachers’ communication. While some scholars focus on the technical skills that successful teachers must possess, this research reveals the degree to which communication competence remains critical. In this way, the present study adds to research on teachers’ communication.
Cette enquête, qui utilise un échantillon de 53 étudiants de la Chine , les Etats-Unis et la France , vise à déterminer quels types de styles de communication des élèves de différents milieux culturels attendent de leurs enseignants. Des études antérieures ont déjà produit des résultats sur cette question , mais peu d’attention a été accordée à la recherche exploratoire qui permet aux élèves de fournir leur propre définition de la communication de leurs enseignants . Alors que certains chercheurs se concentrent sur les compétences techniques que les enseignants doivent posséder des , cette recherche révèle le degré de compétence de communication reste critique . De cette façon , la présente étude ajoute à la recherche sur la communication des enseignants .
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-01211518 , version 1 (05-10-2015)

Identifiants

  • HAL Id : hal-01211518 , version 1

Citer

Cécilia Brassier-Rodrigues. How Do American, Chinese and French Students Characterize their Teachers’ Communication ?. Journal of Intercultural Communication, 2015, 38. ⟨hal-01211518⟩
94 Consultations
0 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More