The Power of the Purse: Supranational Entrepreneurship, Financial Incentives and European Higher Education Policy, Governance: An International Journal of Policy, Administration and Institutions, vol.24, issue.2, pp.311-329, 2011. ,
Outsiders : études de sociologie de la déviance, 1963. ,
Mi?dzynarodowe badania, debata i polityka edukacyjna, Nauka i Szkolnictwo Wy?sze, pp.22-33, 2008. ,
The Political Uses of Expert Knowledge, Immigration Policy and Social Research, 2009. ,
« Evolution d'un projet d'Europe sans Bruxelles, pp.11-27, 2000. ,
« Higher Education Policies in Central and Eastern Europe: Convergence towards a Common Model?, Governance: An International Journal of Policy, Administration and Institutions, vol.22, pp.3-397, 2009. ,
Warrin Philippe (dir, Le recours aux experts : raisons et usages politiques, 2005. ,
Europe du savoir contre l'Europe des banques ? La construction de l'espace européen de l'enseignement supérieur », Actes de la recherche en sciences sociales, pp.1-2, 2007. ,
« L'expert et le profane : qui est juge de la qualité universitaire ? », Genèses, n° 70, mars, pp.66-87, 2008. ,
« Réformes de Bologne et économicisation de l'enseignement supérieur », Revue du Mauss, 01, n° 33, pp.154-172, 2009. ,
Who Consults? The Configuration of Expert Groups in the European Union, West European Politics, vol.31, issue.4, pp.725-750, 2008. ,
The democracy makers, 2005. ,
Reflections on the Polish Higher Education, Changes in Higher Education in Central European Countries, 1994. ,
The Bologna Process and the Lisbon Research Agenda: The European Commission's Expanding Role in Higher Education Discourse, European Journal of Education, vol.41, pp.2-203, 2006. ,
Academe in transition: Transformations in the Polish academic Profession, Higher Education, n° 45, pp.455-476, 2003. ,
Policy learning and governance of education policy in the EU, Journal of Education Policy, vol.25, issue.4, pp.443-463, 2010. ,
« Managing the Bologna Process at the European Level: institution and actor dynamics, European Journal of Education, vol.45, p.4, 2010. ,
« Construire l'Europe en résistant à l'UE ? Le cas du processus de Bologne, Revue Internationale de Politique Comparée, p.4, 2008. ,
Les réformes des universités en Europe : des orientations comparables, mais des déclinaisons nationales, Revue du MAUSS, vol.1, issue.33, pp.69-91, 2009. ,
Comment le processus de Bologne a-t-il commencé ? La formulation de la vision de l'Espace Européen d'Enseignement Supérieur en, pp.29-44, 1998. ,
« L'expertise comme mode d'administration communautaire : entre logiques technocratiques et stratégies d'alliance », Politique européenne, n°11, pp.57-78, 2003. ,
« Les groupes d'experts dans le gouvernement de l'Union européenne. Bilan et perspectives de recherche », Politique européenne, n°32, pp.7-38, 2010. ,
Quality Assurance Before and After 'Bologna' in the Central and Eastern Region of the European Higher Education Area with a Focus on Hungary, the Czech Republic and Poland, European Journal of Education, vol.38, issue.3, 2003. ,
« L'expertise : un mode de participation des groupes d'intérêt au processus décisionnel communautaire », Revue française de science politique, pp.4-375, 2002. ,
Szkolnictwo wy?sze. Wyzwania XXI wieku. Polska. Europa. USA " (L'Enseignement supérieur. Les défis du XXIe siècle, Pologne. Europe. Etats-Unis), 2009. ,
Explaining change in EU education policy, Journal of European Public Policy, vol.15, pp.4-567, 2008. ,