Exigences épistémologiques des recherches en EIAO, Génie Educatif, issue.4, 1992. ,
Adaptative Hypermedia : An Attempt and Generalize, 1996. ,
DOI : 10.1007/3-540-61282-3_29
URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.16.8060
Methods and techniques of adaptive hypermedia, User Modeling and User Adapted Interaction, issue.6, 1996. ,
Evolution épistémologique en EIAO, Ingénierie Educative, Sciences et Techniques Educatives, vol.1, issue.1, pp.39-52, 1993. ,
Toward a New Multimedia Paradigm : is Multimedia Assisted Instruction Really Effective, Proceedings of ED-MEDIA 95 World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia, pp.348-353, 1995. ,
The magical number seven plus or minus two: some limits on our capacity for processing information, Psychological Review, pp.81-97, 1956. ,
Modélisation du raisonnement algébrique humain et conception d'environnements informatiques pour l'enseignement de l'algèbre. Rapport scientifique présenté pour l'obtention d'une habilitation à diriger des recherches, 1994. ,
Les Hypertextes et les Hypermédias, Revue EducaTechnologie, vol.1, issue.2, 1993. ,
Dynamic Courseware Generation : at the Cross of CAL, ITS and Autoring, Proceedings of the International Conference on Computers in Education, ICCE'95, pp.290-297, 1995. ,
Dynamic Courseware Generation on the WWW, Proceedings of the workshop : Adaptive Systems and User Modeling on the World Wide Web, Sixth International Conference on User Modeling, 1997. ,
DOI : 10.1111/1467-8535.00041
State of the Art Review on Hypermedia Issues And Applications ,
Application et impacts de l'hypermédia constructif sur l'apprentissage, fse.ulaval.ca Matisse, multimedia content serveradb.fr SEMUSDI. SEMUSDI, un SErveur MUltimédia pour les sciences de l'Ingénieur ,