N. Balacheff, Exigences épistémologiques des recherches en EIAO, Génie Educatif, issue.4, 1992.

P. Brusilovsky, Adaptative Hypermedia : An Attempt and Generalize, 1996.
DOI : 10.1007/3-540-61282-3_29

URL : http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/summary?doi=10.1.1.16.8060

P. Brusilovsky, Methods and techniques of adaptive hypermedia, User Modeling and User Adapted Interaction, issue.6, 1996.

P. Dillenbourg, Evolution épistémologique en EIAO, Ingénierie Educative, Sciences et Techniques Educatives, vol.1, issue.1, pp.39-52, 1993.

M. Hoogeven, Toward a New Multimedia Paradigm : is Multimedia Assisted Instruction Really Effective, Proceedings of ED-MEDIA 95 World Conference on Educational Multimedia and Hypermedia, pp.348-353, 1995.

G. A. Miller, The magical number seven plus or minus two: some limits on our capacity for processing information, Psychological Review, pp.81-97, 1956.

J. Nicaud, Modélisation du raisonnement algébrique humain et conception d'environnements informatiques pour l'enseignement de l'algèbre. Rapport scientifique présenté pour l'obtention d'une habilitation à diriger des recherches, 1994.

J. Rhéaume, Les Hypertextes et les Hypermédias, Revue EducaTechnologie, vol.1, issue.2, 1993.

J. Vassileva, Dynamic Courseware Generation : at the Cross of CAL, ITS and Autoring, Proceedings of the International Conference on Computers in Education, ICCE'95, pp.290-297, 1995.

J. Vassileva, Dynamic Courseware Generation on the WWW, Proceedings of the workshop : Adaptive Systems and User Modeling on the World Wide Web, Sixth International Conference on User Modeling, 1997.
DOI : 10.1111/1467-8535.00041

V. Balasubramanian, State of the Art Review on Hypermedia Issues And Applications

F. Nadeau, Application et impacts de l'hypermédia constructif sur l'apprentissage, fse.ulaval.ca Matisse, multimedia content serveradb.fr SEMUSDI. SEMUSDI, un SErveur MUltimédia pour les sciences de l'Ingénieur