A. Jon and T. Luke, Marketing Aboriginal Art in the 1990s, 1990.

J. Terri and &. Quiggin-robynne, Indigenous Cultural and Intellectual Property: The main issues for the Indigenous arts industry, 2006.

J. Terri, Berne: The Bern Convention, Moral Rights and Indigenous Peoples Cultural Rights, Indigenous Law Bulletin, vol.5, pp.6-14, 2001.

J. Vivien, Copyrites: Aboriginal art in the age of reproductive technologies, Sydney, National Indigenous Arts Advocacy Association and Macquarie University, 1996.

L. Roux-géraldine, Création, réception et circulation internationale des arts aborigènes. Ethnographie impliquée et multi-située avec des artistes de la côte est d'Australie, 2010.

M. Howard and W. France, The Art and Craft Centre Story: A Survey of Thirty-nine Aboriginal Community Art and Craft Centres in Remote Australia, pp.130-131, 2000.

M. Howard, Becoming Art Exploring Cross-Cultural Categories, 2008.

M. Raymonde, Le marché de la peinture en France, 2000.

M. Fred, Painting Culture: The Making of an Aboriginal High Art, 2002.

M. Rupert, Information Technology and the Arts, disponible sur : http://www.cvacinquiry.dcita.gov.au/issue/issuespapertoc.html NUIC Elvira, 9 mars The plan to wipe out fraud in the aboriginal art world The Weekend Australian, Report of the Contemporary Visual Arts and Craft Inquiry Canberra, Dept. of Communications Scams in the desert, pp.4-5, 2002.

S. Neil, « Australie : leur art se vend à prix d " or mais les Aborigènes restent pauvres, 2007.

V. Frédéric, « Le malentendu des origines : Pour une histoire de la colonisation de l'Australie et de ses influences sur les populations « Aborigènes », disponible sur, 2001.