Venda Children's Songs, 1967. ,
Donner à OMax le sens du rythme : vers une improvisation plus riche avec la machine. Paris, École des hautes études en sciences sociales, rapport interne, consulté sur Internet, 2010. ,
Esquisse d'une théorie de la pratique, précédé de Trois études d'ethnologie kabyle, 1972. ,
« Memory and the Perception of Rhythm », Music Theory Spectrum, pp.19-35, 1993. ,
Yayla, musique et musiciens de villages en Turquie méridionale, 2011. ,
Polyphonies du Nord-Cameroun, 2011. ,
The Power of Black Music, 1995. ,
DOI : 10.1093/acprof:oso/9780195109757.001.0001
Microstructures of Feel, Macrostructures of Sound : Embodied Cognition in West African and African-American Musics, Thèse de doctorat, 1998. ,
Une anthropologie du jazz, 2010. ,
Studies in African Music, Music Educators Journal, vol.47, issue.1, 1959. ,
DOI : 10.2307/3389184
Rhythmic Displacement in the Music of Bill Evans, Structure and Meaning in Tonal Music : Festschrift in Honor of Carl Schachter. Hillsdale, pp.103-122, 2006. ,
A Generative Theory of Tonal Music, 1983. ,
The Rhythmic Interpretation of Monophonic Music, The Rhythmic Interpretation of Monophonic Music, pp.424-441, 1984. ,
DOI : 10.2307/40285271
Filiation of Innovation? Some Hypotheses to Overcome the Dilemma of Afro-American Music's Origins, Black Music Research Journal, vol.11, issue.1, pp.19-38, 1991. ,
DOI : 10.2307/779242
« ImproteK : intégrer des contrôles harmoniques pour l'improvisation musicale dans la filiation d'OMax, Actes des Journées d'informatique musicale, pp.147-155, 2012. ,
Investigating the Human-Specificity of Synchronization to Music, Proceedings of the 10th International Conference on Music Perception and Cognition, pp.100-104, 2008. ,
Simultaneous Beat and Downbeat-Tracking Using a Probabilistic Framework : Theory and Large-Scale Evaluation, IEEE Transactions on Audio, Speech, and Language Processing, vol.19, issue.6, pp.1754-1769, 2011. ,
Rhythmic Feel as Meter : Non-Isochronous Beat Subdivision in Jembe Music from Mali », Music Theory Online, consulté sur Internet, vol.16, issue.4, 2010. ,
Temporal Geometries of an African Music : A Preliminary Sketch », Music Theory Online, consulté sur Internet, vol.16, issue.4, 2010. ,
], « I Ain't Got Nobody, 1938. ,