Art as Propaganda : The Yangge Movement in ,
Popular Chinese Literature and Performing Arts in the People's Republic of China, pp.1949-1979, 1984. ,
Foxes and Late Imperial Chinese Narrative, 2003. ,
Meng Jiangnü Brings Down the Great Wall : Ten Versions of a ,
Between the Lines : Reflections on the Massive Anthology of Folk Music of the Chinese Peoples, pp.287-337, 2003. ,
Le Sort du roi Gesar de Gling, héros épique tibétain, en Chine (post-) maoïste, Formes BULAC, p.5157 ,
formes nationales " dans l'art et la littérature) : colloque international organisé par la Fondation Singer-Polignac en juin, dans La littérature chinoise au temps de la guerre de résistance contre le Japon, 1937. ,
Popular Chinese Literature and Performing Arts in the People's Republic of China 1949-1979, 1984. ,
« The Grievance Rhetoric of Chinese Women : From ,
genesis and aspects of traditional narratives, Literary Journey from India to China Françoise (trad.), Les Contes facétieux du cadavre Paris : L'Asiathèque, 1999. ,
« Fifteen Popular Tales from the South of Tatung (Shansi) », Folklore studies [plus tard Asian folklore studies, aujourd'hui Asian ethnology, pp.191-278, 1946. ,
Folk literature run by the folk " : a new development in the People's Republic of China », Asian Folklore Studies, pp.257-271, 1987. ,
« May Fourth Intellectuals and Chinese Folk Literature : review article », Asian Folklore Studies, pp.153-161, 1987. ,
TREBINJAC, Sabine, Le pouvoir en chantant, tome 2 : Une affaire d'État? impériale, Nanterre : Société d'ethnologie, TREBINJAC, Sabine, « Du yangge traditionnel au " nouveau yangge " ou l'art de revisiter un divertissement populaire à des fins révolutionnaires Théâtres d'Asie à l'oeuvre, 2000. ,
Sida minjian chuanshuo gushi " he " minzu gushi » (Les " quatre grandes légendes populaires, Minjian wenhua qingnian luntan ,