NEW PERSPECTIVES IN TRANSLITERACY AND THE EVOLUTION OF THE FRENCH "PROFESSEUR-DOCUMENTALISTE"

Anne Lehmans 1, *
* Auteur correspondant
1 COGNITIQUE
IMS - Laboratoire de l'intégration, du matériau au système
Abstract : Presentation and critical reflection on the professional identity of the French professeur-documentaliste through its current curriculum, the scientific content of academic and training courses, and through educational practices in schools. This identity has to take into account a new social, technological, academic and institutional environment within the digital era, to define new cross-contents of "information" and to evolve toward new educational and professional practices for changing needs.
Type de document :
Communication dans un congrès
European Meeting on Media and Information Literacy Education, 2012, Milan, Italy
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [17 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00983920
Contributeur : Anne Lehmans <>
Soumis le : samedi 26 avril 2014 - 00:46:15
Dernière modification le : jeudi 7 février 2019 - 16:51:13
Document(s) archivé(s) le : samedi 26 juillet 2014 - 10:45:19

Fichier

Emmile_New_perspectives_in_tra...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00983920, version 1

Citation

Anne Lehmans. NEW PERSPECTIVES IN TRANSLITERACY AND THE EVOLUTION OF THE FRENCH "PROFESSEUR-DOCUMENTALISTE". European Meeting on Media and Information Literacy Education, 2012, Milan, Italy. 〈hal-00983920〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

370

Téléchargements de fichiers

189