Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

La gratuité est-elle une fatalité sur les marchés numériques ? Une étude sur le consentement à payer pour des offres de contenus audiovisuels sur internet

Abstract : This paper aims to assess the willingness to pay for online video content in a context where consumers enjoy free content. Using survey data, we find that the online and offline consumptions of video content are interconnected. Our findings also suggest that a viable business model of online video service should break the current chronology of the media and offer a large catalog of content covering both hits or best sellers and the long tail that takes into account the heterogeneous preferences and needs of consumers.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00965945
Contributor : Sylvain Dejean <>
Submitted on : Tuesday, March 25, 2014 - 7:07:26 PM
Last modification on : Friday, April 24, 2020 - 11:16:02 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-00965945, version 1

Citation

Sylvain Dejean, Thierry Pénard, Raphaël Suire. La gratuité est-elle une fatalité sur les marchés numériques ? Une étude sur le consentement à payer pour des offres de contenus audiovisuels sur internet. Economie et Prévision, Minefi - Direction de la prévision, 2010, 3 (194), pp.15-32. ⟨hal-00965945⟩

Share

Metrics

Record views

277