Épistémologie et didactique. Recherches en didactique des mathématiques, pp.241-285, 1991. ,
Transformation and Anticipation as Key Processes in Algebraic Problem Solving, Perspectives on School Algebra, pp.99-120, 2001. ,
DOI : 10.1007/0-306-47223-6_6
The logic of practice, 1990. ,
Theory of didactical situations in mathematics, 1997. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00699759
A review of the research on students conceptions in mathematics, science, and programming Review of research in education, American Educational Research Association, vol.16, pp.3-56, 1990. ,
The interplay between different settings. Tool-object dialectic in the extension of mathematical ability, Proceedings of the ninth international conference for the psychology of mathematics education, pp.33-52, 1985. ,
Students interpretations of a dynamic geometry environment, European Research in Mathematics Education, pp.245-258, 1999. ,
The Production of Meaning for Algebra: A Perspective Based on a Theoretical Model of Semantic Fields, Perspectives on School Algebra, pp.37-60, 2001. ,
DOI : 10.1007/0-306-47223-6_3
Étude didactique et cognitive des rapports entre argumentation et démonstration dans l'apprentissage des mathématiques, Thèse. Grenoble : Université Joseph Fourier -Grenoble 1, 2002. ,
Qu'est-ce qu'un instrument ? Les dossiers de l'Ingénierie éducative, pp.61-65, 1995. ,
Cognition and Learning. Learning Research and Development Center, 1994. ,
Mathematical Problem Solving, 1985. ,
un système cognitif sans neurones: les capacités d'adaptation, d'apprentissage et de mémoire du système immunitaire, Intellectika, vol.18, pp.15-43, 1994. ,
Quelques orientations théoriques et méthodologiques des recherches françaises en didactique des mathématiques, Recherches en didactique des mathématiques, pp.215-231, 1981. ,
La théorie des champs conceptuels. Recherches en didactique des mathématiques, pp.133-169, 1991. ,
The Theory of Conceptual Fields, Human Development, vol.52, issue.2, pp.83-94, 2009. ,
DOI : 10.1159/000202727
Concept definition, concept image and the notion of function, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, vol.6, issue.3, pp.293-305, 1983. ,
DOI : 10.1080/0020739830140305
Modeling students??? conceptions: The case of function, Research in Collegiate Mathematics Education, pp.183-211, 2010. ,
DOI : 10.1090/cbmath/016/08
cK¢ Modèle des connaissances pour le calcul de situation didactiques, Balises pour la didactique des mathématiques, pp.1-32, 2005. ,
Students??? Conceptions of Congruency Through the Use of Dynamic Geometry Software, International Journal of Computers for Mathematical Learning, vol.46, issue.1, pp.153-182, 2009. ,
DOI : 10.1007/s10758-009-9152-z
Proving and Knowing in Public: What Counts as Proof in a Classroom, 2009. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00998146
Les rétroactions épistémiques dans les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 2009. ,
Conceptions of function in textbooks from eighteen countries, 2009. ,
Reflective symmetry in construction and proving, Proceedings of the Twenty-Eighth International Conference of Psychology of Mathematics Education, pp.337-344, 2004. ,
Modélisation de l'interaction didactique : un tuteur hybride sur Cabri-géomètre pour l'analyse des décisions didactiques, Thèse. Grenoble : Université Joseph Fourier -Grenoble 1, 1993. ,
A multi-agent and emergent approach to learner modelling, Proceedings of ECAI, pp.98-102, 2002. ,
From Errors to Conceptions ??? An approach to Student Diagnosis, Lecture Notes in Computer Science, vol.3220, pp.710-719, 2004. ,
DOI : 10.1007/978-3-540-30139-4_67