« EnquiryBlogger ? Using widgets to Support Awareness and Reflection in a PLE Setting ». The Workshop on Awareness and Reflection in PLEs, Personal Learning Environments Conference, 2011. ,
Comment inciter les régulations métacognitives pour favoriser la résolution de problèmes mal structurés ? Thèse de doctorat, Suivi à distance de classe virtuelle active », Actes de la conférence, pp.120-377, 2004. ,
Innovative ways for using gStudy to orchestrate and research social aspects of self-regulated learning, Computers in Human Behavior, vol.26, issue.5, pp.5-794 ,
DOI : 10.1016/j.chb.2007.06.007
« Ergonomic Study of Existing Project-Based Learning Management System, pp.2012-57 ,
un environnement de suivi individuel dans une activité collective -Première utilisation dans un contexte d'apprentissage du FLE », Actes de la conférence TICE, TrAVis to Enhance Students' Self-monitoring in Online Learning Supported by Computer-Mediated Communication Tools ». International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications, pp.623-634, 2006. ,
CourseVis: A graphical student monitoring tool for supporting instructors in web-based distance courses, International Journal of Human-Computer Studies, vol.65, issue.2, pp.125-139, 2007. ,
DOI : 10.1016/j.ijhcs.2006.08.008
0 Methods for Project-Based Learning. MEShaT: a Monitoring and Experience Sharing Tool, Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age, pp.49-66, 2011. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01354539
« Perception de la situation d'apprentissage par le tuteur en ligne », Actes de la conférence TICE, pp.59-66, 2004. ,
The learning kit project: Software tools for supporting and researching regulation of collaborative learning, Computers in Human Behavior, vol.26, issue.5, pp.5-787, 2010. ,
DOI : 10.1016/j.chb.2007.09.009
Attaining Self-Regulation, pp.13-40, 2000. ,
DOI : 10.1016/B978-012109890-2/50031-7
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00702963