A. Références-bibliographiques and V. , « Procédés discursifs et rôles sociaux d'élèves en groupes de discussion sur une controverse socio-scientifique ». Revue française de pédagogie, pp.103-118, 2006.

C. , C. &. Janney, and R. , « Toward a pragmatics of emotive communication », Journal of pragmatics, vol.22, pp.3-4, 1994.

F. , S. , Z. Dana, &. Sadler, and T. , « Moral sensitivity in the context of socioscientific issues in high school science students », International Journal of Science Education, issue.2, pp.31-279, 2009.

C. Hamblin, Fallacies, 1970.

K. , S. , &. Simonneaux, and L. , « The teaching of socioscientific issues in interdisciplinarity biology-philosophy, an ethical stake and citizenship issue, US-China Education Review, vol.6, issue.2, pp.44-47, 2009.

P. , C. &. Olbrechts-tyteca, and L. , Traité de l'argumentation: la nouvelle rhétorique, 1958.

C. Plantin, Les bonnes raisons des émotions ? P r i n c i p e s e t méthode pour l'étude du discours émotionné, 2011.

R. Academia-de-la-lengua-españolaval=agotar, . Toulmin, and E. Stephen, The uses of argument, Dictionnaire en ligne, 22 ème édition, 1958.