One Teacher, Two Instructional Contexts. Same Teaching Gestures? - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2013

One Teacher, Two Instructional Contexts. Same Teaching Gestures?

Résumé

Despite the increasing interest in gesture studies for teachers' gestures, it seems that almost no research has been carried out to analyze the impact of the instructional context on a teacher's gestures. This study provides the opportunity to add to our understanding of teachers' non verbal pedagogical repertoire by observing a French teacher in two different contexts : FL1 (French for native speakers) and FL2 (French for NNS).
Peu de recherches se sont penchées sur la question de l'impact du contexte d'enseignement sur les gestes pédagogiques. Nous avons tenté à travers cette étude, de mieux saisir les variations du répertoire didactique gestuel d'un même enseignant dans 2 contextes classe distincts : enseignant le FLS auprès d'élèves allophones, et le FLM en cours de français.
Fichier principal
Vignette du fichier
azaoui_tiger13_one_teacher_two_instructional_contexts_same_teaching_gestures.pdf (232.71 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00833026 , version 1 (11-06-2013)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00833026 , version 1

Citer

Brahim Azaoui. One Teacher, Two Instructional Contexts. Same Teaching Gestures?. TiGeR : Tilburg Gesture research meeting, Jun 2013, Tilburg, Netherlands. pp.1-4. ⟨hal-00833026⟩
160 Consultations
222 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More