A. Jp, L'erreur, un outil pour enseigner. Collection Pratiques et enjeux pédagogiques, 1997.

B. E. Vivet-m, Concevoir des EIAO pour des situations scolaires -Approche méthodologique, Revue RDM, vol.14, issue.12, pp.275-304, 1994.

C. , V. Luengo, V. Vadcard, L. Tonetti, and J. , Student modeling in complex domains: Exploiting symbiosis between temporal bayesian networks and fine-grained didactical analysis, IJAIED-International Journal in Artificial Intelligence in EDucation, 2011.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00948740

C. , C. Gertner, A. Vanlehn, and K. , Using bayesian networks to manage uncertainty in student modeling. Modeling and User-Adapted Interaction, pp.371-417, 2002.

C. N. , R. G. Munier, and V. , Suivre l'évolution des conceptions des élèves en mécanique: développement et évaluation d'exercices informatisés, p.35, 2009.

M. E. Trestini-m and C. N. , Conception d'un EIAH pour identifier et exploiter automatiquement les conceptions des élèves -Cas de l'enseignement des sciences expérimentales à l'école, 2009.

M. Mayo and A. Mitrovic, Optimising ITS behaviour with bayesian networks and decision theory, IJAIED International Journal of Artificial Intelligence in Education, issue.12, pp.124-153, 2001.

M. S. Luengo-v and M. N. Adam-jm, Experimentation and results for calibrating automatic diagnosis belief linked to problem solving modalities: a case study in electricity, 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, 2010.

M. S. Luengo-v and M. N. Adam-jm, How to take into account different problem solving modalities for doing a diagnosis? Experiment and results, proceedings of ITS'2010, International Conference on Intelligent Tutorig System Part II, pp.380-383, 2010.

M. S. Luengo-v and M. N. Adam-jm, Interprétation automatique de traces d'activités issues de différents contextes pour une, 2012.

D. Py, Quelques méthodes d'Intelligence Artificielle pour la modélisation de l'élève, Sciences et Techniques Educatives, vol.5, issue.2, pp.123-140, 1998.

R. , B. Caffieaux, C. Defrance, A. Marcoux, and G. , L'articulation entre savoirs et compétences dans l'enseignement secondaire ? Synthèse de la recherche en pédagogie, pp.3-14, 2005.

R. , M. Courtillot, and D. , Enseigner les Sciences Physiques: L'enseignement par compétences, Bordas, 2009.