D. Scipio and A. , « Formal Processes of Timbre Composition Challenging the Dualistic Paradigm of Computer Music, Proceedings of the 1994 International Computer Music Conference, pp.202-208, 1994.

D. Scipio and A. , « The problem of 2 nd -order sonorites in Xenakis' electroacoustic music, pp.3-165, 1997.

D. Scipio and A. , « Da Concret PH a Gendy 301 Modelli compositivi nella musica elettroacustica di Xenakis », Sonus n°14 (traduction américaine : « Compositional Models in Xenakis's Electroacoustic Music, Perspectives of New Music, vol.36, pp.61-92, 1995.

D. Scipio and A. , Questions concerning music technology, Angelaki: journal of the theoretical humanities, pp.2-3, 1998.
DOI : 10.1080/09697259808571982

D. Scipio and A. , « Scienza e musica dei quanti acustici: l'eredità di Gabor, pp.71-76, 1998.

D. Scipio and A. , « Synthesis of environmental sound textures by iterated nonlinear functions, Proceedings of the 2 nd COST G-6 Workshop on Digital Audio Effects, 1999.

D. Scipio and A. , « The composition of INSTALL QRTT. An eco-system view of music composing, 1999.

D. Scipio and A. , An analysis of Jean-Claude Risset's Contours, Journal of New Music Research, vol.29, issue.1, pp.1-21, 2000.
DOI : 10.1076/0929-8215(200003)29:01;1-P;FT001

D. Scipio and A. , « The technology of musical experience in the 20 th century, pp.1-2, 2000.

D. Scipio and A. , ???Sound is the interface???: from interactive to ecosystemic signal processing, Organised Sound, vol.8, issue.03, pp.3-269, 2003.
DOI : 10.1017/S1355771803000244

D. Scipio and A. , Une composition dédiée à Horacio Vaggione », traduction française Renaud Meric, Due di Uno M. Solomos (éd.), livre à paraître sur Horacio Vaggione, 2005.

S. Makis, Makis Solomos (éd.), L'espace : musique-philosophie, pp.211-224, 1998.

S. Makis, Introduction à la musique de Iannis Xenakis (nouvelle version de M. Solomos, Iannis Xenakis, Mercuès, P.O. Editions, 1996.

S. Makis, « Introduction à la pensée musico-théorique de Horacio Vaggione, M. Solomos (éd.), livre à paraître sur Horacio Vaggione, 2005.

T. Barry, « Le son contextualisé : la composition du son environnemental à l'université Simon Fraser, Esthétique et Musique Electroacoustique. Actes de l'Académie de Bourges, pp.92-100, 1995.

V. Horacio, « Articulating Micro-Time, Computer Music Journal, vol.20, issue.1, pp.33-38, 1996.

V. Horacio, « Son, temps, objet, syntaxe. Vers une approche multi-échelle dans la composition assistée par ordinateur, Musique, rationalité, langage. L'harmonie : du monde au matériau, revue Cahiers de philosophie du langage n° 3, pp.169-202, 1998.

V. Francisco, J. Seuil, and J. Varela-francisco, Autonomie et connaissance. Essai sur le vivant, Invitation aux sciences cognitives, 1989.