Decentralized robust control-system for a non-square MIMO system, the air-path of a turbocharged Diesel engine

Abderrahim Lamara 1 Guillaume Colin 2 Patrick Lanusse 3 Yann Chamaillard 2 Alain Charlet 2
1 F2ME
IMS - Laboratoire de l'intégration, du matériau au système, PRISME - Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique
2 F2ME
PRISME - Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique
Abstract : The targeted purpose here is the control of a nonlinear and non-square system with three inputs and two outputs in order to reduce soot and greenhouse gas pollutants. In this paper, a non-square multivariable controller for the air-path system of a turbocharged Diesel engine is proposed. The controller is designed using the CRONE (Commande Robuste d'Ordre Non Entier) Control-System-Design approach to maintain performance and robust stability for a wide set of operating points. In this research, we focused on the multi-input multi-output system identification problem, and test-bench data were processed to find a nominal linear model. The controller was then designed via an open-loop transfer function optimization. Finally, simulation results from a simulation model show the performance of the proposed control-system.
Type de document :
Communication dans un congrès
2012 IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling (ECOSM), Oct 2012, Rueil-Malmaison, France. 2012
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [25 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00767698
Contributeur : Guillaume Colin <>
Soumis le : jeudi 20 décembre 2012 - 12:07:41
Dernière modification le : lundi 16 juillet 2018 - 16:01:45
Document(s) archivé(s) le : jeudi 21 mars 2013 - 03:48:46

Fichier

2012_ECOSM_Lamara_et_al.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00767698, version 1

Citation

Abderrahim Lamara, Guillaume Colin, Patrick Lanusse, Yann Chamaillard, Alain Charlet. Decentralized robust control-system for a non-square MIMO system, the air-path of a turbocharged Diesel engine. 2012 IFAC Workshop on Engine and Powertrain Control, Simulation and Modeling (ECOSM), Oct 2012, Rueil-Malmaison, France. 2012. 〈hal-00767698〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

289

Téléchargements de fichiers

776