E. Dale, Un tableau qui favorise et valorise les échanges, Médialog, n° 62, Audiovisual Methods in Teaching, vol.69, 1969.

C. Depover, T. Karsenti, and V. Komis, Enseigner avec les technologies : favoriser les apprentissages, 2007.

&. Glover, . Miller, D. Glover, and D. Miller, Running with technology: the pedagogic impact of the large-scale introduction of interactive whiteboards in one secondary school, Journal of Information technology for Teacher Education, n°10, pp.257-276, 2001.
DOI : 10.1080/14636310120048047

. Karsenti, Formation des enseignants à l'intégration pédagogique des TIC : Esquisse historique des fondements, des recherches et des pratiques, Revue des sciences de l'éducation, 2002.

R. E. Mayer and F. Multimedia-learning-poyet, Impact des TIC dans l'enseignement : une alternative pour l'individualisation ?, 2001.

B. Torff and R. Tirottaa, Interactive whiteboards produce small gains in elementary students??? self-reported motivation in mathematics, Computers & Education, vol.54, issue.2, pp.379-383, 2009.
DOI : 10.1016/j.compedu.2009.08.019

L. S. Vygotsky, Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, 1978.

W. Références-sur-le, Récupéré le 14 septembre, What the Research Says about Interactive Whiteboards, 2005.