A. Chris, The Long Tail. Why the future of business is selling less of more, p.256, 2006.

B. Pierre-jean, Mutations et articulations contemporaines des industries culturelles, Création et diversité au miroir des industries culturelles, pp.129-152, 2006.

B. Pierre and -. Benhamou, The Long Tail: Myth or Reality?, International Journal of Art Management, vol.12, issue.3, pp.43-53, 2010.

B. Pierre-jean and T. Paris, Authors' Rights and Distribution Channels : an Attempt to Model Remuneration Structures, International Journal of Arts Management, vol.1, p.3, 1999.

B. Pierre-jean and T. Paris, The Economics and Business Models of Prescription in the Internet, Internet Economics. E. Brousseau and N. Curien, pp.291-310, 2007.

B. Pierre-jean, L. Gille, and A. Vallée, Innovation and Regulation in the Digital Age: A Call for New Perspectives, TelecommunicationMarkets: Drivers and Impediments, pp.503-525, 2009.

B. Philippe, Industries, économie créatives et technologies d'information et deCommunication, TIC & Société, vol.4, issue.2, 2010.

. Donnat-0livier, Les pratiques culturelles des Français à l'ère numérique, p.282, 2010.

M. Frédéric, Mainstream .-Enquête sur cette culture qui plaît à tout le monde, p.457, 2010.

N. André, Etat des lieux de l'offre de musique numérique, p.27, 2009.

R. Sheerwin, The Economics of Superstars, American Economic Review, vol.71, pp.845-58, 1981.

S. Walter and R. , The Functional Economy: Cultural and Organizational Change, Science & Public Policy, vol.13, issue.4, pp.121-130, 1986.