Multi-SISO Robust Crone Design for the Air Path Control of a Diesel Engine

Guillaume Colin 1 Patrick Lanusse 2 Abdellah Louzimi 3 Yann Chamaillard 1 Chao Deng 1 Dominique Nelson Gruel 2
1 F2ME
PRISME - Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique
3 F2ME
IMS - Laboratoire de l'intégration, du matériau au système, PRISME - Laboratoire Pluridisciplinaire de Recherche en Ingénierie des Systèmes, Mécanique et Energétique
Abstract : As a result of the increased complexity of today's powertrains, the traditional ways of designing engine control systems essentially through ad hoc methods and experimental tuning will no longer provide the desired level of performance. In this paper, the design of a multi-SISO robust controller is described which accommodates many of today's demands on controller development of the automotive industry. The control problem treated here is the air path control of a turbocharged diesel engine with Exhaust Gas Recirculation (EGR). Simulation results show the good control performance of the proposed control which is finally compared to an Internal Model Control.
Type de document :
Communication dans un congrès
IFAC World Congress 2011, Aug 2011, Milan, Italy. pp.IFAC World Congress 2011, 2011
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [19 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00616614
Contributeur : Guillaume Colin <>
Soumis le : mardi 23 août 2011 - 14:50:47
Dernière modification le : lundi 16 juillet 2018 - 16:00:41
Document(s) archivé(s) le : vendredi 25 novembre 2011 - 12:01:18

Fichier

2011_IFACWC_Prisme_Ims-V8b.pdf
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00616614, version 1

Citation

Guillaume Colin, Patrick Lanusse, Abdellah Louzimi, Yann Chamaillard, Chao Deng, et al.. Multi-SISO Robust Crone Design for the Air Path Control of a Diesel Engine. IFAC World Congress 2011, Aug 2011, Milan, Italy. pp.IFAC World Congress 2011, 2011. 〈hal-00616614〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

540

Téléchargements de fichiers

258