Communautés Web 2.0 d'apprenants de langue avec parcours d'apprentissage : rôles, pédagogie et rapports au contenu

Abstract : Among the various types of online language learner collective types, we analyze in this contribution Web 2.0 communities featuring an explicit progression. We use three analysis angles (user roles, pedagogical progression and content) in order to provides leads towards expressing the interrelations between the implementation choices regarding the concepts linked to Web 2.0 and the learning experience of the users.
Complete list of metadatas

Cited literature [12 references]  Display  Hide  Download

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00598762
Contributor : Mathieu Loiseau <>
Submitted on : Tuesday, June 5, 2012 - 11:19:32 AM
Last modification on : Wednesday, September 18, 2019 - 1:30:18 AM
Long-term archiving on : Thursday, December 15, 2016 - 10:36:39 AM

Files

Identifiers

  • HAL Id : hal-00598762, version 3

Collections

Citation

Mathieu Loiseau, Anthippi Potolia, Katerina Zourou. Communautés Web 2.0 d'apprenants de langue avec parcours d'apprentissage : rôles, pédagogie et rapports au contenu. EIAH 2011, May 2011, Mons, Belgique. pp.111-123. ⟨hal-00598762v3⟩

Share

Metrics

Record views

751

Files downloads

17940