Parler et écrire pour penser, apprendre et se construire A quoi pensent les enfants quand ils écrivent ? Analyse des processus cognitifs et métacognitifs en jeu dans une tâche d'écriture assistée par le logiciel Autoéval, Thèse de doctorat, 2000. ,
Lay reasoning and decision-making related to health and illness. Unpublished doctoral dissertation, Métacognition et formation des enseignants et compétences réflexives, Editions Logiques, pp.23-46, 1998. ,
le livre : les enjeux cognitifs et stylistiques de l'organisation hypertextuelle, Thèse de doctorat, 2002. ,
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-00006260
Metacognition and cognitive monitoring: A new area of cognitive-developmental inquiry., American Psychologist, vol.34, issue.10, pp.906-911, 1979. ,
DOI : 10.1037/0003-066X.34.10.906
Trust in information sources: seeking information from people, documents, and virtual agents, Interacting with Computers, vol.14, issue.5, pp.575-599, 2002. ,
DOI : 10.1016/S0953-5438(02)00023-1
« Should I use a computer assisted career guidance system? It depends on where your career decision making difficulties lie », British journal of guidance and counselling, n° 29, pp.301-321, 2001. ,
« Factors associated with seeking and using professional retirement-lanning help », Family and consumer sciences research journal, pp.37-63, 2001. ,
Metacognition research and theory: Analysis and implications for instructional design, Technology Research and Development, n°40, pp.83-99, 1992. ,
DOI : 10.1007/BF02297053
« How metacognition can promote academic learning and instruction, Dimensions of thinking and cognitive instruction, pp.15-51, 1990. ,
the role of metacognive knowledge in learning, teaching and assessing, 2002. ,
« Apprendre à lire un hypertexte ? une étude expérimentale », Cahiers de linguistique sociale, pp.81-92, 1992. ,
14 Soumis à : Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain Mathematical problem solving Hypertexte et processus cognitif. Quels enjeux pour l'apprentissage ?, 1983. ,
« Plasticity of user interfaces : framework and research agenda », Actes du colloque human-computeur interaction -interact'99, 1999. ,