La formation est-elle soluble dans l'ingénierie?" Éducation Permanente, n°157, pp.13-26, 2003. ,
Ingénierie de formation pour l'entreprise, 2006. ,
L'évaluation des pratiques éducatives dans les premier et second degrés, 2002. ,
Ethnographie comparée de la salle de classe en France et en Grande Bretagne, Mélanges CRAPEL, n°23, pp.11-26, 1997. ,
Quality Assurance in Higher Education: Recent Progress; Challenges Ahead, UNESCO World Conference on Higher Education, 1998. ,
Accountable professional practice in ELT, ELT Journal, vol.60, issue.2, pp.160-170, 2006. ,
DOI : 10.1093/elt/cci103
Méthodologie de conception multimédia, 2006. ,
Recherche-développement et didactique des langues" Les Cahiers de l'Acedle, n°4, pp.37-54, 2007. ,
Doctoral Thesis. The identification of Quality Indicators in English Language Teaching: a Study in Compulsory and Non-compulsory Secondary Level Language Education in the Province of Granada, 2007. ,
From an analysis of teacher activity to the design of a professional training device, Activites, vol.05, issue.1, pp.58-78, 2005. ,
DOI : 10.4000/activites.1941
The changing landscape of languages, p.70053, 2008. ,
Le travail sur l'habitus dans la formation des enseignants Analyse des pratiques et prise de conscience, 1996. ,
Développer la pratique réflexive dans le métier d'enseignant, 2001. ,
The assessment of second language teaching, ELT Journal, vol.58, issue.4, pp.336-345, 2004. ,
DOI : 10.1093/elt/58.4.336
The arguments for and the meaning of quality, ELT Journal, vol.57, issue.3, pp.234-241, 2003. ,
DOI : 10.1093/elt/57.3.234
Entreprise" (activité "B" ? échanges professionnels ,