T. Ardouin, La formation est-elle soluble dans l'ingénierie?" Éducation Permanente, n°157, pp.13-26, 2003.

T. Ardouin, Ingénierie de formation pour l'entreprise, 2006.

A. &. Attali and P. Bressoux, L'évaluation des pratiques éducatives dans les premier et second degrés, 2002.

F. Carton, Ethnographie comparée de la salle de classe en France et en Grande Bretagne, Mélanges CRAPEL, n°23, pp.11-26, 1997.

E. El-khawas, R. Depietro-jurand, and L. Holm-nielsen, Quality Assurance in Higher Education: Recent Progress; Challenges Ahead, UNESCO World Conference on Higher Education, 1998.

F. Farmer, Accountable professional practice in ELT, ELT Journal, vol.60, issue.2, pp.160-170, 2006.
DOI : 10.1093/elt/cci103

N. Guichon, Méthodologie de conception multimédia, 2006.

N. Guichon, Recherche-développement et didactique des langues" Les Cahiers de l'Acedle, n°4, pp.37-54, 2007.

S. P. Hughes, Doctoral Thesis. The identification of Quality Indicators in English Language Teaching: a Study in Compulsory and Non-compulsory Secondary Level Language Education in the Province of Granada, 2007.

S. Leblanc, From an analysis of teacher activity to the design of a professional training device, Activites, vol.05, issue.1, pp.58-78, 2005.
DOI : 10.4000/activites.1941

. Ofsted, The changing landscape of languages, p.70053, 2008.

P. Perrenoud, Le travail sur l'habitus dans la formation des enseignants Analyse des pratiques et prise de conscience, 1996.

P. Perrenoud, Développer la pratique réflexive dans le métier d'enseignant, 2001.

C. Thaine, The assessment of second language teaching, ELT Journal, vol.58, issue.4, pp.336-345, 2004.
DOI : 10.1093/elt/58.4.336

H. Thomas, The arguments for and the meaning of quality, ELT Journal, vol.57, issue.3, pp.234-241, 2003.
DOI : 10.1093/elt/57.3.234

A. Annexe and . Extrait, Entreprise" (activité "B" ? échanges professionnels