Conceptions et usages des plates-formes de formation, Revue Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation

Sébastien George 1 Alain Derycke 2
2 Trigone-CIREL
CIREL - Centre Interuniversitaire de Recherche en Education de Lille (CIREL) - EA 4354 : EA1038
Abstract : Educative platforms are at the heart of the development of online education. They can not only be reduced to technological aspects. Underlying models impact teaching and learning from the preparing of lessons to the learning sessions. Research related to these platforms are numerous and their stakes are important. For these reasons, we launched a call to a special issue on "Designs and uses of educative platforms" An educative platform is a computer system designed to automate various functions relating to the organization of the course, to the management of their content, to the monitoring of learners and supervision of persons in charge of various formations (Office de la langue française, 2005). So educative platforms are Learning Management Systems (LMS) which are specific to education contexts.
Type de document :
Article dans une revue
Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, ATIEF, 2006, 12, pp.51-64
Liste complète des métadonnées

Littérature citée [5 références]  Voir  Masquer  Télécharger

https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00195853
Contributeur : Sébastien George <>
Soumis le : mardi 11 décembre 2007 - 17:56:57
Dernière modification le : mercredi 28 novembre 2018 - 14:08:03
Document(s) archivé(s) le : lundi 12 avril 2010 - 06:54:52

Fichier

S01_STICEF_EDITO_GEORGE_versio...
Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00195853, version 1
  • ARXIV : 0712.1768

Collections

Citation

Sébastien George, Alain Derycke. Conceptions et usages des plates-formes de formation, Revue Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation. Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation, ATIEF, 2006, 12, pp.51-64. 〈hal-00195853〉

Partager

Métriques

Consultations de la notice

291

Téléchargements de fichiers

153