Harry Potter: de la crise des différences à la différenciation des disciplines

Abstract : Joining the anthropological and the applied interdidactics approach, one can show how the Harry Potter saga can be used as a answer to the individuals, institutions and knowledges crisis.
Document type :
Journal articles
Tréma, Montpellier : IUFM de Montpellier, 2005, pp.127-144
Liste complète des métadonnées


https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00191157
Contributor : Nicole Biagioli <>
Submitted on : Sunday, November 25, 2007 - 3:17:53 PM
Last modification on : Tuesday, October 27, 2009 - 8:34:32 PM
Document(s) archivé(s) le : Thursday, September 27, 2012 - 10:20:17 AM

File

Nicole_Biagioli_2005_Harry_Pot...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-00191157, version 1

Collections

Citation

Nicole Biagioli, Marie-Louise Martinez. Harry Potter: de la crise des différences à la différenciation des disciplines. Tréma, Montpellier : IUFM de Montpellier, 2005, pp.127-144. <hal-00191157>

Share

Metrics

Record views

234

Document downloads

179