Désensorceler l'école: les représentations de l'école et des disciplines enseignées chez les lecteurs d'Harry Potter

Abstract : Observing the representations of school and school subjects among readers of Harry Potter, one can find four reading incentives: the metaphor producing, the quest of affiliation, the identification and the differentiation of school subjects, which, starting from the proto- or pseudo-school subjects described in the novel, urge the readers to reconsider their own school world.
Document type :
Preprints, Working Papers, ...
14 pages, publié dans les Actes du Colloque International : L'édition pour la jeunesse entre héri.. 2007


https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00186642
Contributor : Nicole Biagioli <>
Submitted on : Saturday, November 10, 2007 - 5:38:31 PM
Last modification on : Sunday, November 8, 2009 - 9:14:41 AM
Document(s) archivé(s) le : Monday, September 24, 2012 - 3:06:03 PM

File

Nicole_Biagioli_2004_Desensorc...
Files produced by the author(s)

Identifiers

  • HAL Id : hal-00186642, version 1

Collections

Citation

Nicole Biagioli. Désensorceler l'école: les représentations de l'école et des disciplines enseignées chez les lecteurs d'Harry Potter. 14 pages, publié dans les Actes du Colloque International : L'édition pour la jeunesse entre héri.. 2007. <hal-00186642>

Share

Metrics

Record views

225

Document downloads

121