. Bouhineau, A Microworld for Helping Students to Learn Algebra, 2002.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00961979

G. Cortes, Simulations et contrôle pédagogique : architectures logicielles réutilisables, Thèse de doctorat, 1999.

V. Guéraud, J. M. Adam, G. Calvary, J. David, and J. Pernin, L'exploitation d'Objets Pédagogiques Interactifs à distance : le projet FORMID, Revue Sticef, vol.11, pp.109-163, 2004.

V. Guéraud, S. Michelet, and J. M. Adam, Suivi de classe à distance : propositions génériques et expérimentation en électricité, Conférence EIAH, 2007.

P. Licht, Teaching electrical energy, voltage and current: an alternative approach, Physics Education, vol.26, issue.5, pp.272-277, 1991.
DOI : 10.1088/0031-9120/26/5/003

. Michelet, Adaptive learning scenarios for detection of misconceptions about electricity and remediation, International Journal of Emerging Technologies in Learning, vol.2, issue.1, 2007.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00190713

C. Martel, L. Vignollet, and C. Ferraris, Modeling the Case Study with LDL and Implementing it with LDI, Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06), 2006.
DOI : 10.1109/ICALT.2006.1652671

. Shipstone, A study of students??? understanding of electricity in five European countries, International Journal of Science Education, vol.6, issue.3, pp.303-316, 1988.
DOI : 10.1119/1.13226

M. Rosselle, M. Bessagnet, and T. Carron, Comment intégrer des logiciels issus de la recherche en EIAH ? Revue Sticef, 2005.

W. Référence-sur-le, Aplusix 05] Aplusix Standard Version 1.73 Manuel d'utilisation septembre, 2005.