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55 résultats
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Effets spéciauxTangente N°178, 2017
Autre publication scientifique
hal-01915403v1
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MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactiveMathémaTICE, 2008, 12, pp. 9
Article dans une revue
inria-00345941v1
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Le mouvement sous toutes ses couturesMaths Mouvement express, 2018, pp.1-6
Autre publication scientifique
hal-01915380v1
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MobiNet : pratiquer les maths-physique par la simulation interactiveAPMEP'08, Nov 2008, La Rochelle, France. 2008
Document associé à des manifestations scientifiques
inria-00345956v1
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MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactiveLe Bulletin Vert = Bulletin de l'APMEP, 2009, 480, pp.61-67
Article dans une revue
inria-00527159v1
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S'approprier les maths-physique par la simulation: autour des expérimentations (et logiciel libre) MobiNetEducMath, 2008
Article dans une revue
inria-00510241v1
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(keynote) Managing Ultra-high Complexity in Real-time Graphics: Some Hints and IngredientsHPG 2019 - High-Performance Graphics, Jul 2019, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-02333768v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulationACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2015, San Francisco, United States. 2015, ⟨10.1145/2699276.2721396⟩
Poster de conférence
hal-01135955v2
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Real-time Realistic Rendering and Lighting of ForestsComputer Graphics Forum, 2012, 31 (2pt1), pp.373-382. ⟨10.1111/j.1467-8659.2012.03016.x⟩
Article dans une revue
istex
hal-00650120v1
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Representing Appearance and Pre-filtering Subpixel Data in Sparse Voxel OctreesEGGH-HPG'12 - Eurographics conference on High Performance Graphics, Jun 2012, Paris, France. pp.125-134, ⟨10.2312/EGGH/HPG12/125-134⟩
Communication dans un congrès
hal-00704461v1
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A new microflake model with microscopic self-shadowing for accurate volume downsamplingComputer Graphics Forum, 2018, 37 (2), pp.111-121. ⟨10.1111/cgf.13346⟩
Article dans une revue
hal-01702000v1
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Modélisation procédurale multi-échelle de nuages de poussière galactiques.Synthèse d'image et réalité virtuelle [cs.GR]. 2018
Mémoire d'étudiant
hal-01870165v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulation and rendering[Research Report] RR-8919, INRIA. 2016, pp.17
Rapport
hal-01325905v1
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Real-time landscape-size convective clouds simulation and renderingVRIPHYS 2017 - 13th Workshop on Virtual Reality Interaction and Physical Simulation, Apr 2017, Lyon, France. ⟨10.2312/vriphys20171078⟩
Communication dans un congrès
hal-03748553v2
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Volumetric BillboardsComputer Graphics Forum, 2009, 28 (8), pp.2079-2089. ⟨10.1111/j.1467-8659.2009.01354.x⟩
Article dans une revue
istex
inria-00402067v1
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Precomputed Atmospheric ScatteringComputer Graphics Forum, 2008, Special Issue: Proceedings of the 19th Eurographics Symposium on Rendering 2008, 27 (4), pp.1079-1086. ⟨10.1111/j.1467-8659.2008.01245.x⟩
Article dans une revue
inria-00288758v1
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Understanding and controlling contrast oscillations in stochastic texture algorithms using Spectrum of Variance[Research Report] LJK / Grenoble University - INRIA. 2016, pp.8
Rapport
hal-01349134v1
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A Survey of Non-linear Pre-filtering Methods for Efficient and Accurate Surface ShadingIEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, 2012, 18 (2), pp.242-260. ⟨10.1109/TVCG.2011.81⟩
Article dans une revue
inria-00589940v1
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GigaVoxels, Real-time Voxel-based Library to Render Large and Detailed ObjectsNVIDIA GTC - GPU Technology Conference - 2013, Mar 2013, San Jose, United States
Document associé à des manifestations scientifiques
hal-00808121v1
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A Visibility-Aware Model for Pre-Filtering and Rendering Surfaces in Real-Time[Research Report] RR-7827, INRIA. 2011
Rapport
hal-00650209v2
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Understanding G80 behavior and performances[Research Report] LJK-INRIA. 2008
Rapport
hal-01643579v1
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Real-time rendering and editing of vector-based terrainsComputer Graphics Forum, 2008, Special Issue: Eurographics '08, 27 (2), pp.311-320. ⟨10.1111/j.1467-8659.2008.01128.x⟩
Article dans une revue
istex
inria-00207679v1
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Hybrid mesh-volume LoDs for all-scale pre-filtering of complex 3D assetsComputer Graphics Forum, 2017, 36 (2), pp.431--442. ⟨10.1111/cgf.13138⟩
Article dans une revue
hal-01468817v1
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High-Performance By-Example Noise using a Histogram-Preserving Blending OperatorProceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques, 2018, ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on High-Performance Graphics 2018, 1 (2), pp.Article No. 31:1-25. ⟨10.1145/3233304⟩
Article dans une revue
hal-01824773v1
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(keynote) Graphics vs Physics : the light and dark sides of the ForceGraPhyz 2019 - Workshop physique/mécanique/informatique graphique, Oct 2019, Grenoble, France
Communication dans un congrès
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Building with Bricks: Cuda-based Gigavoxel RenderingIntel Visual Computing Research Conference, Dec 2009, Saarbrücken, Germany
Communication dans un congrès
hal-00650242v1
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Représentations AlternativesBernard Péroche and Dominique Bechmann. Informatique Graphique et Rendu (Traité IC2), Hermes Science Publication, 2007, Traitement du Signal et de l'Image, 978-2-7462-1515-3
Chapitre d'ouvrage
inria-00537430v1
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Real-time Realistic Ocean Lighting using Seamless Transitions from Geometry to BRDFComputer Graphics Forum, 2010, 29 (2), pp.487-496. ⟨10.1111/j.1467-8659.2009.01618.x⟩
Article dans une revue
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Feature-Based Vector Simulation of Water WavesComputer Animation and Virtual Worlds, 2011, 22 (2-3), pp.91-98. ⟨10.1002/cav.391⟩
Article dans une revue
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Interactive GigaVoxels[Research Report] RR-6567, INRIA. 2008, pp.19
Rapport
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