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341 résultats

Subjective financial deprivation and budget allocation preferences

Laurent Bertrandias , Alexandre Lapeyre
Academy of Marketing Science Annual Conference, Academy of Marketing Science, May 2019, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès hal-04098773v1

Are consumers really decided to make green choices? Explaining the perceived environmental harmfulness / behaviour consistency

Laurent Bertrandias , Leïla Elgaaïed , Y. Bernard
41st European Marketing Academy Conference, May 2012, Lisbonne, Portugal. pp.1
Communication dans un congrès halshs-00743485v1

Construit et concept de leader d'opinion dans les réseaux sociaux : proposition d'un agenda de recherche

Eric Vernette , Laurent Bertrandias , Jean-Philippe Galan , A. Vignolles
28ème Congrès de l'Association Française du Marketing (AFM), May 2012, Brest, France. pp.24
Communication dans un congrès halshs-00742262v1

La préoccupation du maintien du pouvoir d'achat, proposition d'un critère de segmentation

Laurent Bertrandias , Lapeyre Alexandre
Décisions Marketing, 2009, 56, pp.11-22
Article dans une revue halshs-00491105v1

How Do Employees Perceive Corporate Responsibility? Development and Validation of a Multidimensional Corporate Stakeholder Responsibility Scale

Assâad El Akremi , Jean-Pascal Gond , Valérie Swaen , Kenneth de Roeck , Jacques Igalens
Journal of Management, 2018, 44 (2), pp.619-657. ⟨10.1177/0149206315569311⟩
Article dans une revue halshs-01520959v1

Innovation Projects Portfolios Management: Five French Firms Analysis and Comparison

Sandrine Fernez-Walch , Thierry Gidel , François Romon
Innovation Projects Portfolios Management: Five French Firms Analysis and Comparison, Apr 2003, Milan, Italy. pp.21
Communication dans un congrès hal-04466827v1

L’influence de la forme donnée à un test de concept sur son attractivité – explication par l’imagerie mentale.

Marie-Laure Gavard-Perret , Marie-Claire Maillard Wilhelm , Cyrielle Vellera
32 ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès halshs-01407454v1

L'effet de la justice organisationnelle perçue sur la satisfaction des besoins psychologiques fondamentaux au travail.

Amar Fall , Patrice Roussel
Article dans une revue hal-02472685v1

Ethics, Embodied Life and Esprit de Corps an ethnographic study with anti-money laundering analysts

Mar Perezts, , Eric Faÿ , Sébastien Picard
Organization, 2015, 22 (2), ⟨10.1177/1350508414558726⟩
Article dans une revue halshs-01263262v1

The search for unity in the French accountancy profession, 1969-1996

S. El Omari, , J.L Rossignol, , Michèle Saboly
Accounting History Review, 2013, 23 (1), pp.85-105. ⟨10.1080/21552851.2013.773637⟩
Article dans une revue halshs-00845001v1
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Interactions entre les acteurs du processus global d'audit et gouvernance de l'entreprise : une étude exploratoire

Elisabeth Bertin , Christophe Godowski
Crises et nouvelles problématiques de la Valeur, May 2010, Nice, France. pp.CD-ROM
Communication dans un congrès hal-00477399v1

Rôle de la reconnaissance dans la construction de l'identité au travail The Role of Recognition in the Construction of Identity at Work

Asâad El Akremi , Narjes Sassi , Sihem Bouzidi
Relations Industrielles / Industrial Relations, 2009, 64 (4), pp.662-684
Article dans une revue halshs-00481006v1
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Complaint Management: Which efforts to satisfy the complainers: the role of relationship quality?

Lars Meyer-Waarden , William Sabadie
41st annual conference of European Marketing Association, May 2012, Lisbon, Portugal
Communication dans un congrès halshs-00685278v1

Sunshine Trading in an African Stock Market

Sébastien Pouget , Marguerite Dia
Managerial Finance, 2011, 37 (3), pp.257-274. ⟨10.1108/03074351111113315⟩
Article dans une revue halshs-00738418v1

Un modèle théorique incorporant l’influence sociale et cognitive pour expliquer l’adoption de l’internet des objets et des objets connectés.

Elodie Attié , Lars Meyer-Waarden
32 ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM), May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès halshs-01406433v1

Managers' responses to political costs: an examination of the relationship between narrative impression management and earnings management during workforce reductions.

Marie-Anne Verdier , Jennifer Boutant
37ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité ( AFC) "Comptabilité et Gouvernance", May 2016, Clermont-Ferrand, France
Communication dans un congrès halshs-01407813v1

Des consommateurs aux "little monsters" : l’industrie du disque peut-elle mobiliser les communautés de consommateurs ?

Anthony Galluzzo , Jean-Philippe Galan
Congrès International de l’Association Française du Marketing, J.-F. Trinquecoste (coord.), Association Française du Marketing, 2013, La Rochelle, France
Communication dans un congrès hal-03243403v1

Ritualisation de l’expérience et sacralisation : l’hypercamp Tokio Hotel

Anthony Galluzzo , Jean-Philippe Galan
Congrès International de l’Association Française du Marketing, A. Decrop (coord.), Association Française du Marketing, 2011, Bruxelles, Belgique
Communication dans un congrès hal-03243850v1

The visible hand : ensuring optimal investment in electric power generation

Thomas. Olivier Léautier
Energy Journal, 2015, 37 (2), pp.89-109. ⟨10.5547/01956574.37.2.tlea⟩
Article dans une revue halshs-01521346v1
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E-opinion leaders in internet social networks: proposal for a new conceptualization

Thomas Ruspil , Laurent Bertrandias , Eric Vernette
IMTC - International Marketing Trends Conference, International Marketing Trends Conference, Jan 2016, Venise, Italy. 12 p
Communication dans un congrès hal-04197162v1
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E-OPINION LEADERSHIP AND INFLUENCE ON ONLINE SOCIAL NETWORKS: FROM A NEW CONCEPTUALIZATION TO THE DEVELOPMENT OF BETTER MEASURES

Thomas Ruspil , Laurent Bertrandias , Eric Vernette
32ème Congrès de l’Association Française de Marketing - "Coopération et Marketing", IAE Lyon, May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès hal-04204917v1

Maintaining Leader-Follower Relationships in the Aftermath of Trust Violations

Steven Grover , Marcus Hasel , Caroline Manville , Carolina Serrano-Archimi , Marie-Aude Dupont
Academy of Management Annual Meeting " The informal Economy", Aug 2012, Boston, United States. pp.4
Communication dans un congrès halshs-00743515v1

Validation evidence in ten languages for the Revised Motivation at Work Scale

Patrice Roussel , . Al
Institute of Work Psychology International Conference, Jun 2012, Sheffield, United Kingdom. pp.5
Communication dans un congrès halshs-00743666v1

It is time for justice: How time changes what we know about justice judgments and justice effects

Marion Fortin , I Cojuharenco , D Patient , H German
Journal of Organizational Behavior, 2016, 37 (S1), pp.S30 - S56. ⟨10.1002/job.1958⟩
Article dans une revue istex halshs-01520971v1

Acquiring firms' earnings management incentives: evidence from French mergers

Jennifer Boutant
10ème Conférence Internationale de Gouvernance, May 2011, Montréal, Canada. pp.1
Communication dans un congrès halshs-00741384v1

The impact of reward personalisation on frequent flyer programmes' gratifications perceived value and loyalty

Lars Meyer-Waarden
Journal of Service Marketing, 2013, 27 (3), pp.183-194. ⟨10.1108/08876041311330681⟩
Article dans une revue halshs-00862362v1

Quels pouvoirs pour le consommateur?

Marc Filser , Eric Vernette
Décisions Marketing, 2011, 61, pp.5-9
Article dans une revue halshs-01288243v1

La théorie marketing vit encore...

Marc Filser , Eric Vernette
Décisions Marketing, 2011, 62, pp.5-6
Article dans une revue halshs-01288244v1
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Ownership Concentration and Firm Risk. Evidence from the US

Silvia Rossetto , Raffaele Staglianò
3rd Law and Economic Policy International Workshop Recent Developments in Corporate Governance, École supérieure des sciences économiques et commerciales (ESSEC), Nov 2016, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02144856v1

Incidence des prix et des promotions sur le déclenchement d'impulsions d'achat et d'achats impulsifs émotionnels en GMS

Blandine Labbé-Pinlon , Annie Bonnefont , Magali Giraud
10èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, Nov 2005, Dijon, France
Communication dans un congrès hal-00797380v1