Subjective financial deprivation and budget allocation preferences
Laurent Bertrandias
,
Alexandre Lapeyre
Academy of Marketing Science Annual Conference , Academy of Marketing Science, May 2019, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès
hal-04098773v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Are consumers really decided to make green choices? Explaining the perceived environmental harmfulness / behaviour consistency
Laurent Bertrandias
,
Leïla Elgaaïed
,
Y. Bernard
41st European Marketing Academy Conference , May 2012, Lisbonne, Portugal. pp.1
Communication dans un congrès
halshs-00743485v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Construit et concept de leader d'opinion dans les réseaux sociaux : proposition d'un agenda de recherche
Eric Vernette
,
Laurent Bertrandias
,
Jean-Philippe Galan
,
A. Vignolles
28ème Congrès de l'Association Française du Marketing (AFM) , May 2012, Brest, France. pp.24
Communication dans un congrès
halshs-00742262v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
La préoccupation du maintien du pouvoir d'achat, proposition d'un critère de segmentation
Laurent Bertrandias
,
Lapeyre Alexandre
Décisions Marketing , 2009, 56, pp.11-22
Article dans une revue
halshs-00491105v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
How Do Employees Perceive Corporate Responsibility? Development and Validation of a Multidimensional Corporate Stakeholder Responsibility Scale
Assâad El Akremi
,
Jean-Pascal Gond
,
Valérie Swaen
,
Kenneth de Roeck
,
Jacques Igalens
Article dans une revue
halshs-01520959v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Innovation Projects Portfolios Management: Five French Firms Analysis and Comparison
Sandrine Fernez-Walch
,
Thierry Gidel
,
François Romon
Innovation Projects Portfolios Management: Five French Firms Analysis and Comparison , Apr 2003, Milan, Italy. pp.21
Communication dans un congrès
hal-04466827v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’influence de la forme donnée à un test de concept sur son attractivité – explication par l’imagerie mentale.
Marie-Laure Gavard-Perret
,
Marie-Claire Maillard Wilhelm
,
Cyrielle Vellera
32 ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM) , May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès
halshs-01407454v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'effet de la justice organisationnelle perçue sur la satisfaction des besoins psychologiques fondamentaux au travail.
Amar Fall
,
Patrice Roussel
Article dans une revue
hal-02472685v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Ethics, Embodied Life and Esprit de Corps an ethnographic study with anti-money laundering analysts
Mar Perezts,
,
Eric Faÿ
,
Sébastien Picard
Article dans une revue
halshs-01263262v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The search for unity in the French accountancy profession, 1969-1996
S. El Omari,
,
J.L Rossignol,
,
Michèle Saboly
Article dans une revue
halshs-00845001v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Interactions entre les acteurs du processus global d'audit et gouvernance de l'entreprise : une étude exploratoire
Elisabeth Bertin
,
Christophe Godowski
Crises et nouvelles problématiques de la Valeur , May 2010, Nice, France. pp.CD-ROM
Communication dans un congrès
hal-00477399v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Rôle de la reconnaissance dans la construction de l'identité au travail The Role of Recognition in the Construction of Identity at Work
Asâad El Akremi
,
Narjes Sassi
,
Sihem Bouzidi
Relations Industrielles / Industrial Relations , 2009, 64 (4), pp.662-684
Article dans une revue
halshs-00481006v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Complaint Management: Which efforts to satisfy the complainers: the role of relationship quality?
Lars Meyer-Waarden
,
William Sabadie
41st annual conference of European Marketing Association , May 2012, Lisbon, Portugal
Communication dans un congrès
halshs-00685278v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Sunshine Trading in an African Stock Market
Sébastien Pouget
,
Marguerite Dia
Article dans une revue
halshs-00738418v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Un modèle théorique incorporant l’influence sociale et cognitive pour expliquer l’adoption de l’internet des objets et des objets connectés.
Elodie Attié
,
Lars Meyer-Waarden
32 ème Congrès de l’Association Française du Marketing (AFM) , May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès
halshs-01406433v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Managers' responses to political costs: an examination of the relationship between narrative impression management and earnings management during workforce reductions.
Marie-Anne Verdier
,
Jennifer Boutant
37ème Congrès de l'Association Francophone de Comptabilité ( AFC) "Comptabilité et Gouvernance" , May 2016, Clermont-Ferrand, France
Communication dans un congrès
halshs-01407813v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Des consommateurs aux "little monsters" : l’industrie du disque peut-elle mobiliser les communautés de consommateurs ?
Anthony Galluzzo
,
Jean-Philippe Galan
Congrès International de l’Association Française du Marketing , J.-F. Trinquecoste (coord.), Association Française du Marketing, 2013, La Rochelle, France
Communication dans un congrès
hal-03243403v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Ritualisation de l’expérience et sacralisation : l’hypercamp Tokio Hotel
Anthony Galluzzo
,
Jean-Philippe Galan
Congrès International de l’Association Française du Marketing , A. Decrop (coord.), Association Française du Marketing, 2011, Bruxelles, Belgique
Communication dans un congrès
hal-03243850v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The visible hand : ensuring optimal investment in electric power generation
Thomas. Olivier Léautier
Article dans une revue
halshs-01521346v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
E-opinion leaders in internet social networks: proposal for a new conceptualization
Thomas Ruspil
,
Laurent Bertrandias
,
Eric Vernette
IMTC - International Marketing Trends Conference , International Marketing Trends Conference, Jan 2016, Venise, Italy. 12 p
Communication dans un congrès
hal-04197162v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
E-OPINION LEADERSHIP AND INFLUENCE ON ONLINE SOCIAL NETWORKS: FROM A NEW CONCEPTUALIZATION TO THE DEVELOPMENT OF BETTER MEASURES
Thomas Ruspil
,
Laurent Bertrandias
,
Eric Vernette
32ème Congrès de l’Association Française de Marketing - "Coopération et Marketing" , IAE Lyon, May 2016, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-04204917v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Maintaining Leader-Follower Relationships in the Aftermath of Trust Violations
Steven Grover
,
Marcus Hasel
,
Caroline Manville
,
Carolina Serrano-Archimi
,
Marie-Aude Dupont
Academy of Management Annual Meeting " The informal Economy" , Aug 2012, Boston, United States. pp.4
Communication dans un congrès
halshs-00743515v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Validation evidence in ten languages for the Revised Motivation at Work Scale
Patrice Roussel
,
. Al
Institute of Work Psychology International Conference , Jun 2012, Sheffield, United Kingdom. pp.5
Communication dans un congrès
halshs-00743666v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
It is time for justice: How time changes what we know about justice judgments and justice effects
Marion Fortin
,
I Cojuharenco
,
D Patient
,
H German
Article dans une revue
istex
halshs-01520971v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Acquiring firms' earnings management incentives: evidence from French mergers
Jennifer Boutant
10ème Conférence Internationale de Gouvernance , May 2011, Montréal, Canada. pp.1
Communication dans un congrès
halshs-00741384v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The impact of reward personalisation on frequent flyer programmes' gratifications perceived value and loyalty
Lars Meyer-Waarden
Article dans une revue
halshs-00862362v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Quels pouvoirs pour le consommateur?
Marc Filser
,
Eric Vernette
Décisions Marketing , 2011, 61, pp.5-9
Article dans une revue
halshs-01288243v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
La théorie marketing vit encore...
Marc Filser
,
Eric Vernette
Décisions Marketing , 2011, 62, pp.5-6
Article dans une revue
halshs-01288244v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Ownership Concentration and Firm Risk. Evidence from the US
Silvia Rossetto
,
Raffaele Staglianò
3rd Law and Economic Policy International Workshop Recent Developments in Corporate Governance , École supérieure des sciences économiques et commerciales (ESSEC), Nov 2016, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02144856v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Incidence des prix et des promotions sur le déclenchement d'impulsions d'achat et d'achats impulsifs émotionnels en GMS
Blandine Labbé-Pinlon
,
Annie Bonnefont
,
Magali Giraud
10èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne , Nov 2005, Dijon, France
Communication dans un congrès
hal-00797380v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More