A Procedural Approach to Animate Interactive Natural Sceneries - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2003

A Procedural Approach to Animate Interactive Natural Sceneries

Résumé

This paper presents a method for animating and rendering an interactive natural scenery in real-time. It improves the prairie model of [11] by enabling the on-the-fly generation of blades of grass, at three different levels of detail, from user-specified density maps. A new animation function, the tread on grass, is defined to allow virtual objects or characters to crush the grass. The resulting grass model is incorporated into a more complex natural scene with the adjunction of trees that respond to the same wind. Results are illustrated by the real-time animation of autonomous virtual humans interacting with this natural scenery.
Fichier principal
Vignette du fichier
paper.pdf (276.91 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
lod9.png (524.37 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
lod10.png (713.43 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
lod8.png (721.13 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
model.gif (101.78 Ko) Télécharger le fichier
pierrePrairie.avi (87.02 Mo) Télécharger le fichier
prairie-recover_mp1.mpg (2.59 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
prairie.png (621.41 Ko) Télécharger le fichier
prairie_mp1.mpg (14 Mo) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot10.jpg (74.74 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot11.jpg (55.14 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot12.jpg (63.76 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot4.jpg (95.58 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot6.jpg (77.69 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshot8.jpg (77.16 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
snapshotRelief.png (485.06 Ko) Télécharger le fichier
Vignette du fichier
vueDensemble.png (602.23 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Autre
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Format : Figure, Image
Loading...

Dates et versions

inria-00516890 , version 1 (13-09-2010)

Identifiants

  • HAL Id : inria-00516890 , version 1

Citer

Guerraz Sylvain, Frank Perbet, David Raulo, François Faure, Marie-Paule Cani. A Procedural Approach to Animate Interactive Natural Sceneries. 16th International Conference on Computer Animation and Social Agents, CASA 2003, May 2003, New Brunswick, NJ, United States. ⟨inria-00516890⟩
471 Consultations
2371 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More