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We provide some results for the notion of spacetime which allows travel through parts of the universe where a chronological …field exists. This foliation leads to a generalisation of the Schrodinger equation and the Dirac-Weyl-Fock equation.
Les concepts de matériaux multiferroïques et/ou magnétoélectriques permettent d'envisager de nouveaux dispositifs de mémoires plus performants et moins consommateurs d'énergie. Malheureusement de tels matériaux présentant ces propriétés à température ambiante ne sont pour l'instant pas disponibles. Les matériaux qui font l'objet des études présentées dans ce manuscrit, les ferrites de gallium Ga2-xFexO3, 0,7 ≤ x ≤ 1,4, sont d'excellents candidats. Le présent travail de thèse en a étudié les propriétés électriques, tant sur matériaux massifs que couches minces. Nous avons mesuré une polarisation sur composés massifs du même ordre de grandeur que celle précédemment déterminée par calculs ab initio. Une considérable réduction des courants de fuite habituellement observés en couches minces a été possible grâce à la substitution de Fe2+ par Mg2+. Une polarisation réversible et un effet magnétoélectrique ont alors pu être mis en évidence. Compte tenu du caractère ferrimagnétique à température ambiante des couches minces considérées, ceci constitue la première manifestation d'un matériau multiferroïque et magnétoélectrique à réel intérêt applicatif.
The present work contributes to the analysis of the interactions between gears, shafts and hydrodynamic journal bearings in geared drives. In contrast to the majority of the models in the literature, the time-varying properties and nonlinearities of gears and bearings are introduced in the simulations. A finite element model is used for the shafts, and a specific gear element is used to account for nonlinear time-varying mesh stiffness as well as tooth shape deviations. The nonlinear hydrodynamic forces are computed with the Reynolds equation for finite-length journal bearings. An iterative Newmark scheme is used to solve simultaneously the motion equations for the shafts, the contact problem for the gears, and the fluid forces in the bearings. The resulting algorithm is applied to a single stage geared system with two shafts, four bearings, a pinion and a gear. Gear-bearing dynamic interactions are demonstrated through the analysis of dynamic gear loads, dynamic bearing loads and bearing displacements. The efficiency of the proposed numerical procedure, the interest of nonlinear models for hydrodynamic bearings and the influence of several parameters ruling the gear assembly are also discussed.
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