Assistance à la gestion et au suivi de projets d'étudiants dans un environnement d'apprentissage coopératif - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue E-TI : E-revue en Technologies de l'Information Année : 2007

Assistance à la gestion et au suivi de projets d'étudiants dans un environnement d'apprentissage coopératif

Résumé

The purpose of this article is to report an experiment of installation of assistance to the control and the management of students projects, in an environment of training, whose pedagogy is project directed. While basing on methods of design and integration of a software, we define a model adapted to the realization of projects with a reduced number of stages. Then we define the role which the assistance suggested will play. The agent-based systems seems to us well adapted to conceive a multi-assistance for this kind of complex systems – each agent representing a level of assistance. A prototype was developed then tested for a set of technical and scientific courses. The return of experiment shows that the students used the assistant and expressed a real interest for this tool. This analysis forms the basis for the definition of the current tool.
Fichier principal
Vignette du fichier
AJF-PhC-VO_eTI_2007.pdf (2.14 Mo) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00569995 , version 1 (25-02-2011)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00569995 , version 1

Citer

Alain-Jérôme Fougères, Philippe Canalda, Victoria Eugenia Ospina. Assistance à la gestion et au suivi de projets d'étudiants dans un environnement d'apprentissage coopératif. E-TI : E-revue en Technologies de l'Information, 2007, 3 (1), pp.1-21. ⟨hal-00569995⟩
137 Consultations
146 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More