Evaluation des performances du système de signalisation ferroviaire européen superpose au système français, en présence de défaillances Performance assessment of European railway signalling system superposed of the French system in the presence of failures - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Communication Dans Un Congrès Année : 2010

Evaluation des performances du système de signalisation ferroviaire européen superpose au système français, en présence de défaillances Performance assessment of European railway signalling system superposed of the French system in the presence of failures

Résumé

The study presented a new approach to dependability evaluation of a range of hazards that may be encountered during the operational life cycle of a system instead of arbitrarily chosen mission profiles (maximum mission profiles, critical ...) among a set of possible trajectories of the system. This new approach is applied to the study of a new European interoperable signalling system: ERTMS, overbuild to French signalling (BAL). This article presents the methodology, Coloured Petri Net tools and results achieved.
Fichier principal
Vignette du fichier
LM17_COMM_041_Jerome_LALOUETTE.pdf (620.9 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00530353 , version 1 (28-10-2010)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00530353 , version 1

Citer

Jérôme Lalouette, Régis Caron, Francis Scherb, Nicolae Brinzei, Jean-François Aubry, et al.. Evaluation des performances du système de signalisation ferroviaire européen superpose au système français, en présence de défaillances Performance assessment of European railway signalling system superposed of the French system in the presence of failures. 17e Congrès de Maîtrise des Risques et de Sûreté de Fonctionnement, Lambda-Mu'2010, Oct 2010, La Rochelle, France. pp.CDROM. ⟨hal-00530353⟩
455 Consultations
1259 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More