Corpus oraux par et pour l'apprenant - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Mélanges CRAPEL Année : 2009

Corpus oraux par et pour l'apprenant

Résumé

In this article we present the results from a teaching experience based on the use of spoken corpora. The course, although delivered to student learners of French, was not a language course. The results show that, whilst the primary focus of the course was the study of sociolinguistics, the different activities that contribute to the compilation and the analysis of the corpus can help to foster a critical approach to language and to the social functions of variation. These aspects were reported to have enhanced general language awareness.

Domaines

Linguistique
Fichier principal
Vignette du fichier
TYNE_MELANGES.pdf (130.16 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers produits par l'(les) auteur(s)
Loading...

Dates et versions

hal-00416544 , version 1 (21-09-2009)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00416544 , version 1

Citer

Henry Tyne. Corpus oraux par et pour l'apprenant. Mélanges CRAPEL, 2009, 31, pp.91-111. ⟨hal-00416544⟩
260 Consultations
401 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More