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Pré-Publication, Document De Travail Année : 2008

Cores of combined games

Résumé

This paper studies the core of combined games, obtained by summing two coalitional games. It is shown that the set of balanced transferable utility games can be partitioned into equivalence classes of component games whose core is equal to the core of the combined game. On the other hand, for non balanced games, the binary relation associating two component games whose combination has an empty core is not transitive. However, we identify a class of non balanced games which, combined with any other non balanced game, has an empty core.
Cet article analyse le coeur de jeux combinés, obtenus en additionnant deux jeux sous forme de fonction caractéristique. Nous montrons que l'ensemble des jeux à utilité transférable peut être partitionné en classes d'équivalences, de telle sorte que le coeur du jeu combiné est égal à la somme des coeurs des jeux composants si et seulement si les deux jeux composants appartiennent à la même classe d'équivalence. Par ailleurs, pour des jeux non balancés, la relation binaire associant deux jeux non balancés dont la combinaison a un coeur vide est non transitive. Toutefois, nous identifions une classe de jeux non balancés telles que, chaque jeu, combiné avec tout autre jeu non balancé, a un coeur vide.
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Dates et versions

hal-00356298 , version 1 (27-01-2009)

Identifiants

  • HAL Id : hal-00356298 , version 1

Citer

Francis Bloch, Geoffroy de Clippel. Cores of combined games. 2008. ⟨hal-00356298⟩

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